torsdag 21 mars 2013

Äntligen någon som funderar kring de psykologiska mekanismerna bakom sexuell lust!






När jag var tonåring köpte jag Esther Perels bok "Jag vill ha dig - att hålla lusten levande i långa relationer" till mina föräldrar i julklapp. Ja, vi är gränslösa och jag vet inte hur jag tänkte. Hur som helst så gick åren och jag började tänka att det nog var en ganska random självhjälpsbok jag köpt en gång i tiden. Tills Robert sa att han behövde den som kurslitteratur till en kurs på Sexologmastern, då började jag tänka att den kanske ändå hade något gott med sig. I veckan kom jag att titta på hennes TED-talk och blev helt begeistrad.


ÄNTLIGEN någon som fördjupat sig i och ägnat tankemöda åt att förstå vad för psykologiska mekanismer som ligger bakom vår lust. Jag kommer bli tvungen att titta på det här fler gånger för att ta in varje idé var för sig. Jag vet inte heller om jag nödvändigtvis håller med eller gillar alla de idéer hon lägger fram men att överhuvudtaget få höra tankar kring detta ämne känns så uppfriskande så jag blir exalterad oavsett! Är det någon av er som läst boken eller vet något mer kring hennes teorier?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar