lördag 2 mars 2013

Justine & Juliette


Idag besökte jag denna fantastiska erotikbutik i Malmö. Den liknar ingenting annat i genren jag besökt; den är stilfull, mysig, och elegant. Ingen plast och stereotypa skämtartiklar så långt ögat kan nå! Jag hade kunnat tillbringa flera timmar botaniserandes, inte för att det finns så många artiklar utan för att varje liten sak är så omsorgsfullt utvalt utefter design, stil och vackra material. Och hade jag haft ett lite mer tilltaget bankkonto hade jag kommit ut med en hel hop kassar. 

Såhär skriver de själva om sin verksamhet på sin hemsida:
"Vi öppnade den här butiken för att vi saknade ett seriöst, vettigt ställe för alla som tar sin sexualitet på allvar och inte känner sig bekväma i "vanliga" sexbutiker. Vi identifierar oss inte med sex som tabu, som något som måste gömmas undan i mörka, fula och smutsiga källarlokaler. Vi tror inte på att sälja billiga skräpprodukter eller skämtartiklar med sexistiska stereotyper.
Allt vi på Justine & Juliette säljer är noga utvalt med tanke på design, kvalitet, hållbarhet och materialsäkerhet. Det är viktigt för oss att våra produkter inte bara är säkra och sköna att använda, utan även vackra att se på. Samma tänk genomsyrar vår butik där vi vill att du ska få personlig service i en avslappnad, välkomnande, öppen och ljus miljö. Vare sig du vill köpa en ömsint vibrator eller ett par kraftiga handbojor."
Väl värt ett besök för er skåningar eller andra som har vägen förbi!  Här kan du läsa mer och även handla via nätet: http://www.justinejuliette.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar